gallery/d094fb25c865eb0642066208dd0ec0d0

ZWANGERSCHAPSYOGA

Tijdens je zwangerschap maakt je lichaam ontzettend veel veranderingen door. Het gestaag groeien van je buik is daarvan het meest zichtbaar, maar ook het effect van hormonen is een belangrijke factor. Zwangerschapsyoga kan je ondersteuning bieden op meerdere vlakken en is geschikt voor de gehele duur van de zwangerschap. Je lichaam wordt sterker en soepeler door de houdingen die je tijdens de lessen beoefent. Hierin ligt de nadruk vooral op de delen van je lichaam die tijdens je zwangerschap meer worden belast. Denk hierbij aan je benen, je bekken en je (onder)rug. Je leert tijdens de lessen je lichaam steeds beter kennen, leert op je lichaam te vertrouwen en wat je nodig hebt om te kunnen ontspannen. Hierdoor kun jij je optimaal voorbereiden op de geboorte van je kindje!

 

De lessen bij Sarva Yoga worden gegeven in kleine groepen van minimaal 6 tot maximaal 10 deelnemers. Zo blijft er voldoende ruimte en overzicht om iedere deelnemer goed te kunnen begeleiden. De lessen duren ongeveer 75 minuten en we beginnen met een kopje thee. Dit geeft je de kans om de drukte van de dag even achter je te laten en je te kunnen focussen op de les. Na een korte ontspanning, volgt een vaste serie van houdingen om het lichaam op te warmen (zonnegroeten). Daarna volgen varierende zittende, liggende en staande houdingen, waarbij de nadruk ligt op de benen, bekken en rug. De les eindigt met een geleide ontspanningsoefening, zodat lichaam en geest helemaal tot rust kunnen komen.

 

Wil je weten wanneer deze lessen gegeven worden? Klik dan hier.