YOGA NA DE ZWANGERSCHAP

Tijdens je zwangerschap heb je misschien ontdekt hoe fijn het is om yoga te doen. Het kan je na de bevalling ook helpen bij het herstel. Daarnaast kan het heel fijn zijn om tijd voor jezelf vrij te maken en goed voor jezelf te zorgen. De lessen in yoga na je zwangerschap geven je een mooie basis in het herstellen na je bevalling. Het thuis doen van oefeningen kan natuurlijk ook, maar het kan ook juist heel fijn zijn om er even uit te zijn en even los te kunnen laten.

 

De lessen zijn geschikt voor vrouwen die 6 weken geleden zijn bevallen en je hoeft geen zwangerschapsyoga te hebben gedaan om de lessen te kunnen volgen. We werken met gerichte oefeningen om weer spierkracht en flexibiteit op te bouwen en natuurlijk met de nodige aandacht voor ontspanning.

 

De lessen bij Sarva Yoga worden gegeven in kleine groepen van minimaal 6 tot maximaal 10 deelnemers. Zo blijft er voldoende ruimte en overzicht om iedere deelnemer goed te kunnen begeleiden. De lessen duren ongeveer 75 minuten en we beginnen met een kopje thee. Dit geeft je de kans om de drukte van de dag even achter je te laten en je te kunnen focussen op de les. Na een korte ontspanning, volgen varierende zittende, liggende en/of staande houdingen, waarbij de nadruk ligt op de bekkenbodem, buikspieren, rug en schouders/nek. De les eindigt met een geleide ontspanningsoefening, zodat lichaam en geest helemaal tot rust kunnen komen.

 

Wil je weten wanneer deze lessen gegeven worden? Klik dan hier.